The Difficulty of English Student Studying TOEFL

Main Article Content

Lela Safitri
Novita Andini
Annisa Maghfirah
Alvi Rahmatika

Abstract

The aim of this research is to determine the difficulties of english students in studying toefl. The approach used in this research is descriptive qualitative with students from the university of north sumatra by conducting interviews as a data collection tool. The research results show that there are several main factors that make it difficult for students to study toefl, namely lack of time management, lack of practice, lack of mastery of indonesian and english vocabulary and pronunciation.


Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui kesulitan siswa bahasa inggris dalam belajar toefl. Pendekatan yang digunakan dalam penelitian ini adalah deskriptif kualitatif dengan mahasiswa Universitas Sumatera Utara dengan melakukan wawancara sebagai alat pengumpulan data. Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat beberapa faktor utama yang menyebabkan siswa kesulitan dalam belajar toefl yaitu kurangnya manajemen waktu, kurangnya latihan, kurangnya penguasaan kosa kata dan pengucapan bahasa indonesia dan inggris.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section
Articles

References

Asrida, R. & Fitrawati. (2019). Kesulitan Mahasiswa Jurusan Bahasa Inggris Universitas Negeri Padang dalam Menjawab Bagian Reading TOEFL. Jurnal Pengajaran Bahasa Inggris, 8(4),493-503.

Astuti, E. R. & Sudrajat, Winny. N. A. (2018). Persepsi Mahasiswa tentang Penggunaan Kursus Persiapan TOEFL Online terhadap Kinerja Teks: Studi Kasus pada Tes Struktur dan Ekspresi Tertulis TOEFL. Jurnal HUMANIORA, 9(3), 275-282. Kuantitatif dan Kualitatif (Edisi ke-4). Boston, MA: Pearson Education.

Creswell, J. W. (2012). Penelitian Pendidikan: Perencanaan, Pelaksanaan, dan Evaluasi Penelitian
David. (2016). Investigating the Relationship Between Vocabulary Knowledge and Academic Reading Performance: An Assessment Perspective. Diakses dari https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/1467-9922.00193
Febriani, Dini. dkk. (2019). Masalah Pemahaman Bacaan dalam Bagian Reading Tes TOEFL. Jurnal Linguistik Terapan dan Literasi, Vol. 3(2), 86-95.
Gilakjani, A. P. & Sabouri, N. B. (2016). Kesulitan Pemahaman Mendengarkan pada Pembelajaran Bahasa Inggris: Tinjauan Pustaka. English Language Teaching, 9 (6), 123-133.
Herman Herman, D. E. (2023, Agustus). An Analysis of Students’ Difficulties in Learning TOEFLat Seventh Semester of Universitas HKBPNommensen Pematangsiantar. Journal Ideas, Pendidikan, Sosial dan budaya, 9. doi:10.32884/ideas.v9i3.1391
Ismail, N. M. & Wahyuni, S. (2017). Diskusi Sebaya dalam Kelas Persiapan TOEFL. IJEE
Masfufah, S. (2018). Persepsi Mahasiswa Indonesia tentang Kelas Persiapan TOEFL. Jurnal Edulite: Pendidikan, Sastra, dan Budaya Inggris, 3(1). https://doi.org/10.30659/e.3.1.66-78
Parni Rina, Y. T. (2021, Maret 02). An Analysis of English Department Students’ Difficulties in Answering TOEFL Test of Listening Comprehension. Journal of English Language Teaching, 10, 28-35 .
Saiful Akmal, M. N. (2020, May). EFL learners' difficulties in the structure and written expression section of TOEFL test in an Indonesian university. Englisia: Journal of Language, Education, and Humanities, 7. doi:10.22373/ej.v7i2.6472
Wathoni, H., Purnama, B., Harianto, H., Wadi, A., Jaelani, S., & Ningsih, B. (2022). ANALYSIS ON EFL LEARNERS’ CAPABILITY IN MASTERING TOEFL TEST ON READING COMPREHENSION. Journey: Journal of English Language and Pedagogy, 5(1), 114-119. https://doi.org/10.33503/journey.v5i1.1776